"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Wednesday, May 29, 2013

Pergilah..

Alhamdulillah...

Satu demi satu artikel yang kubaca seolah-olah memujuk hati. Sepertinya sudah ditakdirkan hari ini, (malah hari-hari yang kulalui sebelum ini) aku akan bertemu semua artikel tersebut untuk membantu daku merawat hati. Ya Allah sungguh besar hikmahMu. Engkau kirimkan semuanya melalui bahan bacaan buat diri ini. Daku bersyukur..

Pengalaman insan lain sunguh buat aku sedikit terpujuk. Masih ada insan lain yang mengalami nasib yang sama. Malah ada yang lebih hebat diuji. Mereka tabah dan redha serta sabar. Insya Allah daku juga pasti akan berupaya melalui semuanya. Hanya padaMu kuberserah.

Wahai hati..dikau pasti sembuh. Masa akan menjadi pengubatnya. Walau masih ada parutnya, pasti diri ini akan sembuh. Parutnya sebagai tanda daku telah melalui satu fasa pembelajaran. Alhamdulillah semuanya untuk mencapai kematangan diri. Daku yakin pasti ada lagi insan lain yang sedang turut bersedih. Ingatlah..walau bagaimana hebat sekali dugaan dan ujian dariNya, pasti semua itu sudah pun diketahui olehNya yang diri ini mampu menanggungnya. Allah tidak akan memberi dugaan yang tidak tertanggung oleh hambaNya.



No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim