"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Sunday, December 27, 2020

Hari Ini Kisah 6

22/11/2020

Hari ni macam biasa lepas sarapan, siap-siapkan diri untuk pick-up stok buah dan balik rumah mula pack buah ikut tempahan ejen/pembeli. 

Hari ni ada buah:
1. Ciku
2. Jambu Madu
3. Longan
4. Betik
5. Mangga Susu 

Hari ni sambil COD buah, ada sesi berjumpa kawan-kawan yang juga ejen buah di Presint 14. Seronok betul duduk di ruang lapang depan rumah sambil minum dan makan kuih koci. 

Paling best sebab sahabat dari Sunway datang ke Putrajaya dan bawa Rendang Godok untuk kami rasa. Terima kasih sahabat. Sedap rendang awak masak. Sesuai dimakan dengan nasi, nasi impit, roti, ketupat & lemang of course la kan. Pastu keluar idea buat inti kuih karipap.. Adeh...kecur liur bila disebut bab makanan ni. 

Negara kita mewah dengan makanan. Alhamdulillah. Syukur makanan tak pernah putus. Sha pun tadi masa sampai di rumah sahabat di Putrajaya dijamu dengan mihun goreng, air tangan anak bujang tuan rumah. Sedap mihun goreng Wan 😍 (umur baru 14 tahun). Selepas tu ada kuih koci dan ada juga mee kari. Alhamdulillah rezeki masing-masing. Seronok sangat duduk berpayungkan langit biru yang cerah. Alhamdulillah cuaca cantik dengan angin sepoi-sepoi bahasa, tak hujan. Main layang-layang best time macam tu 😍.

Sebenarnya semasa dok bersantai bersama tiga orang sahabat tu Sha ada 1 lagi rumah nak pergi COD buah. Alhamdulillah Cik Marina Ienna Mmy sangat memahami. Sha janji nak ke rumah Cik Marina pukul 3 petang, end up pukul 6 petang baru sampai. Alhamdulillah Cik Marina masih sabar dan melayan Sha dengan baik walaupun Sha lewat tiga jam. Maaf ya.

Sebenarnya Cik Marina juga adalah rakan niaga Sha di frutis.my. Kini beliau diuji dengan  kesihatan diri. Jadi Sha berpeluang melawat beliau di rumah. Masa di wad Hospital Serdang, tak dibenarkan melawat. Alhamdulillah ni first time sha berjumpa dengannya. Sebelum ini kami berkomunikasi melalui phone call, whatsapp atau telegram sahaja. Nak balik tu, Sha dibekalkan dengan keropok lekor. Rezeki dariNya, alhamdulillah. 

Terima kasih Cik Marina. Semoga dirimu dikurniakan kesihatan yang baik serta dipermudahkan urusan olehNya, aamiin.

cc
Adi Nubli
Norzarita Samsudin
Shamsiah Yahaya

p.s. baru ada ruang nak update di sini 

No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim