"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Tuesday, January 13, 2009

2009 Tiba, 2008 Menjadi Sejarah




Cepat masa bergerak, pantas berlalu meninggalkan kita dengan macam2 kenangan manis dan juga kenangan pahit. Yang baik kita simpan sepanjang hayat, yang pahit?? Biarlah yang kurang baik itu kita jadikan pengajaran dan biarkan ia pergi meninggalkan kita.

1 Januari 2009
Wah macam tak percaya...namun itulah realitinya. 1 Januari 2009 Sha sambut di kampung bersama keluarga. Pagi itu kami satu famili ke Cameron Highlands. Sesekali berjalan bersama keluarga bagus juga kan. Dapat juga mengembirakan hati mak & bapak. Bila ada kelapangan serta cuti boleh lah kami adik-beradik bawa mak & bapak pergi berjalan-jalan.


3 Januari 2009
Hari ini Sha dan famili ke Kulim. Melawat cousin yang tinggal di sana. Wah seronok sekali bertemu keluarga di sana, dengan anak2 buah yang masih bercuti sekolah: Dayah, Wan, Ana, Mat Noor, Amirul & Ameera. Esoknya (Ahad, hehehe Kedah mula sekolah pada hari Ahad!), Mirul (anak sulung Cik Ja) akan melalui tahun pra-sekolahnya. Soronok mengusik Mirul yang masih menggonggong botol susu.

Hidangan tengahari cukup menyelerakan, makan tengahari masak lemak ketam, ayam kicap bercili, ikan goreng. Hmmm tomyam campur pun ada. Bertambah juga nasi ke pinggan.. :)

Azam 2009
Mungkin ini adalah azam tahun 2009. Selagi ada kesempatan, membahagiakan kedua orang tua adalah priority. Aku juga berdoa dan bermohon kepada Ilahi agar 2009 akan lebih baik dari
2008, amin.

No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim