"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Sunday, March 29, 2009

Kembali Bersua...

Assalamualaikum,

Kembali bertemu selepas 2 minggu tidak menulis/mengirim artikel. Sepanjang 2 minggu lepas Sha terlibat dengan Kursus Induksi.

Alhamdulillah telah hadir dengan jayanya kursus tersebut. Lega rasanya, jadi sekarang tunggu untuk ambil exam perkhidmatan pula (bulan Ogos nanti, insyaAllah) untuk pengesahan jawatan.

Macam biasa pengisian kursus tertumpu kepada sesi ceramah yang menyeluruh, dari segi imej/ penampilan diri, etiket dan protokol, motivasi, komunikasi berkesan, uji minda, keselamatan dan kesihatan pekerjaan, perintah am yang wajib diketahui oleh kakitangan awam dan banyak lagi.

Paling mengujakan apabila kami semua dibawa ke Ladang UPM di Puchong. Di sana kami mendapat pengalaman paling menarik, menjadi umpama nelayan. Kami semua masuk kolam, gunakan jala, tangkap ikan. Pertama kali bagi Sha merasa pengalaman masuk kolam. Seronok sangat bila banyak ikan tersangkut dalam jala dan ikannya besar-besar. Ada ikan tilapia, ikan keli, ikan rumput, ikan belida dan lain-lain (heehee tak tau nama...). Baru la rasa macam mana susahnya nak tangkap ikan, selama ni tahu makan ikan.. mudah kan...beli je di pasar.

No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim