"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Wednesday, July 2, 2014

Ramadan 2014

     Alhamdulillah sempat berpuasa dan berbuka di kampung bersama kedua-dua orang tua. Bapak dan emak nampaknya sangat gembira bila anak-anak ada bersama di bulan Ramadan. Makan pun bertambah, berselera mereka.
 
     Sha dan adik-adik ambil cuti sebab nak sambut puasa di kampung. Memang itulah yang kami adik-beradik akan buat setiap tahun. Berpuasa di kampung lebih seronok. Yang pasti emak dan bapak akan sediakan menu makanan yang penuh dari hujung meja ke hujung meja. Meriah. Alhamdulillah rezeki yang diberikan olehNya.
 
   Paling seronok bila hari Sabtu tu sampai, kami tiga beradik menikmati durian. Puas makan. Esoknya tu puasa. Petang tu anak buah bapak bagi lagi durian. Syukur rezeki kami adik beradik dengan emak. Hihikk... bapak tak makan durian. Tapi yang best tu even bapak tak makan durian, tapi bapak sanggup belikan dan tolong kopek durian tu.
 
   Seronok sungguh berada di bulan Ramadan. Bulan yang benuh keberkatan. Ya Allah berilah kesempatan kepadaku untuk bertemu Ramadan pada tahun-tahun akan datang, aamiin.

No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim