"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Thursday, January 4, 2018

Hikmah

Assalamualaikum/Salam Sejahtera,

Apa khabar rakan-rakan pembaca? Sha doakan anda semua diberi kesihatan yang baik, dipermudahkan urusan dan sentiasa dalam rahmatNya, aamiin.

Sha percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya atau ada sebabnya. Boleh jadi ia satu peringatan buat kita untuk lebih berhati-hati. Boleh jadi ia untuk mendidik kita dalam menghadapi sesuatu perkara dalam hidup. Boleh jadi sebagai satu petunjuk dariNya. Oleh itu kita perlu menerima setiap yang berlaku dengan berlapang dada. Yang kita suka belum tentu baik untuk kita. Yang kita tak suka pula mungkin sesuai dengan kita. Semua perkara yang berlaku tu sebenarnya dalam kawalan dan pengetahuan Yang Maha Esa. Semuanya sudah diaturkan olehNya. 


Kadang-kadang...hmmm rasanya bukan kadang-kadang lagi, tapi dah banyak kali Sha hanya sedar perkara yang berlaku sebelum ini rupanya ada sebabnya untuk perkara yang akan datang. Acap kali Sha tersenyum mengingatkan kenapa sesuatu perkara tu berlaku. 

Start from now on, no more complain...more grateful more thankful to Allah. He knows better. His planning is better than mine and I am so happy and grateful for what i have today. Alhamdulillah.


No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim