"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Sunday, August 9, 2020

Berniaga Buah

Sekitar tahun 2014 dah ada niat berniaga buah. Ketika itu masih berkhidmat di sektor awam. Niat tu timbul bila seorang pelajar kepada bos Sha datang dan hantar buah mangga harum manis. Katanya buah dari kebun milik ayahnya. Sha teruja sebab bayangkan bila tiba musim mangga harum manis, sudah pasti rezeki yang masuk melimpah-ruah disebabkan permintaan buah tersebut tinggi. Dalam hati tu siap berkata-kata, "Bagusnya kalau Sha ada kebun buah. Seronoknya dapat berniaga buah."

Setakat itu sahaja kerana pada ketika itu, Sha sedang berkhidmat dan mempunyai tugasan hakiki yang dibayar secara bulanan. Komitmen itu membataskan Sha untuk bergerak aktif dalam bidang perniagaan. 

Dua bulan selepas Sha bersara pilihan, siapa sangka pada tahun 2020 Sha bertemu dengan syarikat Frutis.my yang produk utamanya adalah buah. Pada ketika itu Frutis.my baru sahaja ditubuhkan pada 9 Mac 2020, hari pertama Frutis.my beroperasi dan Sha juga bermula pada tarikh yang sama. Sha berminat menyertai Frutis.my kerana syarikat ini adalah satu-satunya syarikat yang menjual buah menggunakan Sistem Agen. Bermula dengan All About Fruits dan tagline terkini Fresh & Healthy Fruits membawa Frutis.my berkembang sehingga kini. Bermacam-macam perkara baik, kesukaran dan cabaran yang dilalui. Pengalaman yang sangat menarik. Alhamdulillah 😍



No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim