"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Wednesday, July 18, 2012

Kasihmu

 2 (sambung)

“Hey Sha, apa yang tersenyum-senyum tu?” sergah Afzan tiba-tiba. Shaheen mengurut dada yang berdegub laju lantaran terkejut dengan tindakan Afzan. Lamunannya terhenti. Tangan kiri masih mengusap dada. “Ni mesti ingat pada Ari kan,” teka Afzan sambil senyum.
 
Berkerut dahit Shaheen sambil mengecilkan mata bundarnya. “Eh tolong sikit yer..apa kes nak ingat si mamat tu,” balas Shaheen.
 
Afzan hanya ketawa dengan reaksi Shaheen setiap kali nama Ari Iskandar disebut-sebut. Dia faham benar dengan sikap Shaheen. “Ari kirim salam pada kau Sha. Kirim salam rindu katanya,” ucap Afzan.
 
Shaheen menjuihkan bibir namun salam tetap dijawab. ‘Eeee…bosan betul la mamat tu, bisik Shaheen di dalam hati.
 
“Sha, aku rasa memang ya la Ari tu dah angau giler dengan kau. Pantang nampak aku, mesti tanya pasal kau. Naik letih dah aku nak jawab. Kau layan je la si Ari tu. Senang hidup aku,” usul Afzan.
 
Pleaseee. Tak kuasa la aku Ijan. Kalau kau bosan and letih, ha aku lagi la. Terseksa tau tiap kali terserempak dengan si Ari tu.” Shaheen tersenyum. “Lagi pun aku ke sini bukan untuk bercintan-cintun ya Cik Ijan. Aku ada misi menimba ilmu tau,” sambung Shaheen. Dia bangun lalu duduk di sebelah Ijan. “Bukan aku tak suka Ari, setakat berkawan aku tak ada masalah. Lebih dari itu, sorry I’m not interested,” ucap Shaheen lagi.
 
Afzan hanya tersenyum mendengar jawapan Shaheen. Sudah acap kali kata-kata itu didengarinya. Dia sangat kagum dengan ketegasan Shaheen. Biarpun ramai yang menghulurkan salam kasih, namun semuanya dilayan sama sahaja seperti kawan-kawan lain. “Sha kau tak ada kelas ari ni?”
 
“Tak ada. Naper?”
 
Afzan tersenyum. “Sha..aku..” terhenti di situ kata-kata Afzan.
 
Shaheen yang tadinya leka membelek majalah Jelita, memandang kea rah Afzan sambil mengangkat kening. Isyarat untuk Afzan meneruskan bicara.
 
“Aku nak..nak pinjam kereta,” ucap Afzan lambat-lambat.
 
Shaheen diam sambil matanya memandang tepat ke arah Afzan. “Nak ke mana.”
 
“Pegi SS.”
 
“Ok tapi kau kena belikan aku cendul pulut sama rojak untuk aku, boleh?” tanya Shaheen. “Satu lagi..tolong isi minyak yer, risau pulak kalau nanti kawan aku ni kena tolak kereta tu,” sambung  Shaheen.
 
“Ok kawan, no problem punya. Thanks” ucap Afzan dengan senyuman manisnya.

No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim