"Jika ada sesiapa yang pinta CINTAmu, katakanlah ianya hanya pada Allah,
Jika ada sesiapa yang pinta KASIHmu, katakanlah ianya hanya pada Rasulullah,
Jika ada sesiapa yang pinta RINDU dan SAYANGmu, katakanlah ianya hanya pada ibu dan ayah,
...dan...
Jika ada sesiapa yang pinta untuk di HATImu, maka berilah ia kepada kepada orang yang benar-benar menghargainya"

Friday, July 27, 2012

Kasihmu (sambungan)

(Sambungan)
Shaheen tidak terus pulang ke kolej. Langkah dihayun ke bilik bacaan di bahagian tengah bangunan. Tempat kegemaran Shaheen mengulangkaji pelajaran. Masa berlalu pantas. Shaheen masih lagi tekun meneruskan ulangkajinya. Pelajar lain di kiri dan kanan tidak dihirau. Seluruh perhatian tertumpu pada buku di depan mata.
“Hi Sha, ralitnya baca buku.”
Shaheen tersentak. Matanya berpaling ke arah suara yang menyapa. “Engkau rupanya Wan.”
Wan Zaharuddin, rakan sekelas Shaheen. Wan seorang yang pendiam tapi pemurah orangnya. Murah dengan senyuman.
“Sorang je,” tanya Wan Zaharuddin.
Shaheen senyum. Aku sorang je la..ader kau nampak orang lain ker Wan?”  Shaheen memerhati raut wajah Wan Zaharuddin. “ Kau cari Rahida kan,” teka Shaheen bila dilihat Wan Zaharuddin seperti mencari seseorang. Wan Zaharuddin hanya senyum. “Apa kau buat kat sini Wan?”
“Aku cari Prof. pasal OM.”
“Ha bagus la. Nanti apa-apa info kasi tau aku ya. Prof tu bukan senang nak cari. Asyik takde kat bilik je.”
Wan Zaharuddin angguk tanda setuju dengan kata-kata Shaheen. Senyum lagi. “Sha, kau dah tengok markah HRM ke?”
“Belum. Dah keluar ke? Setau aku En Yaakob tak keluarkan la. Tak diumumkan. Aku dah jumpa En. Yaakob 2 hari lepas. Dia tak bagi aku tengok. Dia kata buat yang terbaik untuk final nanti.”
“Ya ka..abis apa kau buat kat sini. Masa aku lalu tadi, amboi tekun kau membaca.”
“Biasa la. Kan lagi 2 hari minggu exam. Get ready untuk exam la ni.”
“Lama lagi ke kau bertapa dalam ni Sha? Aku nak pegi lunch ni…kau nak join aku ker?”
Shaheen melihat jam di tangan. 5 minit melepasi angka 12. “May be sampai pukul 2.” Shaheen angkat kening. “ Hmm kau nak belanja ke Wan?"
Wan Zaharudin sekadar tersenyum.

No comments:

Post a Comment

This Blog Is Protected. Copyright 2009 © Design By Cik Sha Hashim